Levea
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Levea

A whole new world
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» De stad Qwatar - Delicia
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptywo sep 11, 2013 5:06 am van Ian

» Het grootland - Het Naaldbos
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma sep 24, 2012 8:29 pm van Keira

» De ruïnes - Bergendal
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyza sep 22, 2012 11:51 pm van Deke

» Kamalita - Herberg de Zwarte roos
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyza sep 15, 2012 11:00 pm van Keira

» Oerwoud - Zuiderlanden
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyvr sep 14, 2012 3:03 am van Deke

» Fita - De bocht in de rivier
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptywo sep 12, 2012 2:54 am van Deke

» Het zwarte strand
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma sep 10, 2012 9:18 am van Ian

» Jura - het grote meer
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma sep 10, 2012 8:34 am van Keira

» Samino - Ebalt - De herberg
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma sep 10, 2012 6:52 am van Ruby

Statistieken
We hebben 42 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Itvizilun

Alle gebruikers hebben in totaal 2929 berichten geplaatst in 162 onderwerpen
Meest actieve berichtenplaatsers van deze week
Geen gebruiker

 

 De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 10:28 pm

Dit is de laatste berg die je tegenkomt als je in dit land de wijdse vlakten oprijdt, vanuit het gebergte te zien. De kant die naar de bergen toe wijst, is ongeveer negentig graden recht omhoog. Het is een mooi plekje, met veel bomen en onderaan deze steile wand een grote open plek met een paar beekjes, die van de berg af komen stromen. Je ziet normaal gesproken niks, maar mocht je het geluk hebben, dan gaan er in de rechte bergwand twee immense stenen deuren open, de toegangspoort tot hij rijk van L' Nerfisch do Thymna. Zelf wordt je waarschijnlijk niet binnengelaten, tenzij je een van de Berggravers bij je hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 10:36 pm

Cheshre zat in kleermakers zit op een steen. Hij nam af en toe gedachteloos een hap van de rouwe vis die hij in zijn handen hield, maar verder zat hij doodstil. Zijn blauwe kattenogen staarden onophoudelijk naar de grote deur. Nouja, niet naar de deur zelf maar naar de plek i de lucht waar de onzichtbare kat zou zijn. Hij zag hem nietmaar hij kon horen aan het geritsel van zijn vacht waar Hat was. De reuzenkat was de deuraan het inspecteren omdat zijn prooi, een dik konijn, in een gat de rotswand in was verdwenen en de kat volhield dat als hij door de deur kon hij het konijn wel zou kunnen vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 10:44 pm

Astro was op zijn weg naar buiten door de lange donkere gang achter de deur. Chemico zweefde achter hem aan. Aangezien een kind niet alleen door deze deur werd gelaten, had hij zijn kroon opgezet en hij liep statig in zijn leren harnas door de gang. De wachters bogen diep en begonnen de deur al te openen. Soepel maar langzaam gleden de twee grote, stenen platen uit elkaar en een streep licht viel op Astro's wipneus, om zich vervolgens te verbreden naar de ogen met de witte pupil, zwarte iris en het groene oogwit. Astro moest even knipperen, maar hij wendde al snel aan het felle licht. Aan de wind te voelen was Chemico snel langs hem gevlogen en de vliegende vis vloog op volle snelheid naar het topje van de berg. Astro bedankte de poortwachters en liep verder naar buiten, terwijl de stenen deuren achter hem weer sloten. Hij snoof de frisse buitenlucht op, zette de volgende stap, hoorde een keihard miauw en viel toen plat op zijn buik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 10:51 pm

Hat werd abrupt zichtbaar. De dikke kolderkat hing in de lucht met een zure uitdrukking. Zijn neus deed zeet en hij legde er twee poten op. "Hat, ik zei toch dat het een slecht idee was om voor die deur te gaan rondhangen, deuren kunnen open." Riep cheshire hem toe voor hij nog een hap van van zijn rouwe vis. Hat keek beteuterd. "Maar het konijn ging de muur in en ik heb honger." zei de kat beteuterd. Zijn stem was heel laag. De klank deed men denken aan het geluid van spinnende katten. Hij begon weer in de richting van Cheshire te dobberen. "Hat, bied je excuses aan aan de jongen die je omver gegooid hebt." Zei Cheshire streng. De kat gromde iets in de taal der katten voor hij terugvloog. Hij boog voor de jongen. "Het spijt me ten zeerste dat ik in de weg dobberde in mijn onzichtbaarheid, ik zal in het vervolg beter oppassen." Het klonk absurd om een reusachtige kat met een brits accent dit te horen zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 10:57 pm

"Het is al goed," zei Astro, die met moeite in het zware harnas overeind was gekomen. "Maar het is niet slim om onzichtbaar voor een deur te gaan liggen. Nu kan ik het je ook niet kwalijk nemen, normaal is deze deur niet te zien." Hij glimlachte en keek om zich heen, want hij had nog een jongensstem gehoord. iets verderop zat er dan ook een. Hij liep naar hem toe. Onderweg raapte hij de kroon op die van zijn hoofd was gevallen en liet hem ronddraaien om een vinger. "Ehm, waarom ben jij half kat?" vroeg hij toen hij dichterbij kwam en zag hoe de jongen eruit zag. Nu zijn kroon van zijn hoofd af was, was de door de speciale paddenstoelengel gemaakte lage hanenkam goed te zien. Hij zette zijn tas op de grond en bekeek de jongen ongegeneerd en aandachtig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 11:01 pm

Cheshire grijnsde zijn vreemde gebit bloot en slikte zijn huidige hap rouwe vis door voor hij sprak. "Omdat ik een Reyin ben, en alle Reyin zijn katachtigen." Hat dobberde nu achter Chess. Hij duwde zijn kop tegen Cheshires rug in de vorm van kopjes, maar de reuzachtige kat duwde hem bijna van zijn zitplaats op de rots. Hij deed zijn best het bedelen te negeren. "Ik ben Cheshire en deze Cheshirecat, ook wel bekend als kolderkat of grijnskat, heet Hat." Hij glimlachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 11:15 pm

De Reyin, daar had Astro ooit wel iets van gehoord tijdens zijn lessen. "Ik ben Astro," zei hij. "Een Nerfisch do Thymna, maar misschien had je dat wel geweten toen ik hier uit de berg kwam lopen. En die gigantische vis die rond de bergtop vliegt, dat is Chemico." Hij keek even omhoog. Zijn vis was altijd blij als ze de berg uit gingen. Nu mocht hij niet zeuren, elke grote stad die zijn volk onder de grond had gemaakt, was een uitgeholde berg met een afgehakte top, dus hij kon altijd vrij vliegen. Toch kon Astro niet ontkennen dat het een beetje benauwd kon zijn in het binnenste van de aarde. Hij had zo langzamerhand wel vastgesteld dat deze jongen geen kwaad kon, dus ontdeed hij zich van de zware borstplaten en het vest van leren ringetjes dat daaronder zat. Nu had hij alleen nog een simpel hemd aan, dat hem moest beschermen tegen kleine sneetjes die de ringetjes konden maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 11:28 pm

Omdat Cheshire zijn gebedel negeerde nam Hat het recht in eigen handen en greep de rouwe vis uit Cheshires handen. De jongen glimlachte naar de kat maar deed niets. Dat was genoeg voor Hat om het ding in een keer in zijn mond te steken. "Ik heb eerlijk geen idee wie de nervis do tiemna zijn, maar aangenaam kennis te maken." Hij glimlachte vriendelijk en stak zijn hand uit. Hij keek sceptisch naar het harnas. "Ik heb nooit begrepen wat het nut is van zo'n ding. Het zit toch alleenmaar in de weg tijdens een gevecht."
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 11:32 pm

"Oh, geen idee waarvoor het dient," zei Astro, terwijl hij de hand schudde. "Ik heb er nog geen ervaring mee. Al kan het tijdens een training de rake klappen wel opvangen. Maar verder denk ik dat het iets koninklijks is." Hij zette zijn kroon weer op zijn hoofd en liep naar een beekje om wat te drinken. Hij stuurde het water gemakkelijk naar zijn mond. Toen zijn ouders dat voor de eerste keer hadden gezien, vonden ze hem lui. Maar Astro had het juist een goede oefening gevonden. Hij ging naast het beekje tegen een steen zitten en zakte onderuit. "Buiten zijn is best lekker," mompelde hij. "Maar dan kan ik aannemen dat je hier dus niet zat te wachten tot je naar binnen gelaten werd?" vroeg hij aan Cheshire.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 11:44 pm

Cheshire fronstte. "Nee totaal niet, ik was aan het lunchen met wat lekkere vis. Hat zat toen een konijn en rende erachteraan, maar het beest verdween in een gat de wand in. Vervolgens wilde Hat naar binnen om t konijn te pakken en toen kwam jij." Hij glimlachte. "Ik vind een harnas niets. Als je snel genoeg bent om niet geraakt te worden heb je het niet nodig" zei hij met een glimlach. "Ik kom uit een volk van jagers, een harnas dragen is niet eervol tegenover je prooi. Als je het nodig hebt om tegen die prooi te vechten moet je het niet proberen in eerste instantie omdat je dan niet sterk genoeg bent."
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptyma jul 02, 2012 11:49 pm

"Dat verklaart het wel," zei Astro en hij knikte. "Ik behoor juist tot zo'n volk met enig strategisch inzicht en in staat om oorlogen te voeren. Dat is al vele jaren niet meer gebeurd, in elk geval niet zolang als ik leef en dat is al honderddrie jaar, dus eigenlijk is het een beetje onnodig. Toch heb ik het maar meegenomen, want je weet nooit wat je tegenkomt buiten de bergwanden." Hij haalde zijn schouders op. "Maar het is wel zwaar. Enig voordeel is dat je er spieren mee ontwikkeld." Hij glimlachte en volgde een takje dat met het beekje meestroomde. Hij vond het altijd een mooie plek en bleef dan ook vaak even hangen voordat hij verder de wereld in trok. Nu kwam hij meestal niet verder dan een dichtbijzijnd koninkrijk om diplomatieke dingen uit te wisselen, maar nu was hij vrij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptydi jul 03, 2012 12:05 am

Cheshire grijnsde. "Spieren zie ik je er inderdaad mee krijgen." Hij glimlachtte. "Effectief is het alleen als je kweekt op kracht. Mijn volk moet het van snelheid en behendigheid hebben dus harnassen en dergelijken, zelfs maar van leer, zitten alleen maar in de weg." Zijn oren wiebelden. Hij hoorde de kleine voetjes van een knaagdier rondhupsen, maar hij weerstond de neiging erachteraan te springen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptydi jul 03, 2012 12:08 am

"Dat snap ik," zei Astro. "En je hoeft je geen zorgen te maken, van jongs af aan heb ik moeten trainen. Anders had ik het harnas niet eens kunnen dragen." Zijn kroon stond schuin op z'n hoofd en hij speelde met zijn duimen. "Maar wat brengt jou zo ver van huis?" vroeg hij. "Jouw volk komt namelijk niet van dit continent, dat weet ik zeker. Wij kennen namelijk elk volk op dit eiland." Hij keek naar de kat die de vis op aan het peuzelen was. Het was maar goed dat Chemico nog niet naar beneden was komen zweven. Astro had ook afgeleerd vis te eten, het was gewoon zielig als een van je beste vrienden een vis was, al was Chemico een gigantische vliegende vis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptydi jul 03, 2012 12:11 am

Cheshire glimlachtte. "Mijn mensen verlaten alleen het woud als ze verbannen zijn, of in mijn geval met een missie. Ik ben erfgenaam van twee stammen en ook nog eens een begaafde. Normaal betekend 16 worden dat je een jaar in het woud moet wonen in je eentje, zonder hulp. Je word weggezonden met niets meer dan de kleren aan je lijf. Ik ben voor mijn test het woud uit gestuurd voor een jaar. Ik mag niet terugkomen en moet hier voor mezelf zorgen tot ik 17 ben." hij glimalchtte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptydi jul 03, 2012 12:15 am

"Weet je, dat is best zielig," zei Astro en hij keek vol medelijden naar de katjongen. "Ik ben gewoon een soort van gevlucht. Niet dat ik het niet leuk vind, maar ik ben inmiddels zeventien en mijn hele leven heeft in het teken gestaan van diplomatieke regels, etiquetten en onderhouding met andere landen en volkeren. Ik ben er klaar mee en trek voor een paar jaar de wijde wereld in. Ik neem aan dat er genoeg te beleven valt." Hij wreef over zijn buik, die begon te rommelen. Maar hij had geleerd niet te eten voor etenstijd, dus daar hield hij zich aan. Ook wist hij dat als hij nu wel zou eten, hij een probleem zou hebben met niet hongerig zijn vanaf dit moment.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheshire
Level 1
Cheshire


Aantal berichten : 292
Registratiedatum : 22-06-12
Leeftijd : 27

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptydi jul 03, 2012 12:26 am

Cheshire fronste. "Waarom zou dat zielig zijn?" vroeg hij. Hij begreep het niet. "Het is een eer dat ik zo'n speciale missie kreeg toegewezen. Maar weinig van ons verlaten het bos, dat er zo veel vertrouwen in me word gesteld dat ik de missie krijg weg te gaan is geweldig. Dat betekend dat ze denken dat ik me hier kan redden, wat me tot nu toe aardig lukt." Hij glimalchtte naar Astro. "Ga je ECHT weg, of kom je af en toe nog terug? In ieder geval wens ik je toe dat je je kan redden hierbuiten."
Terug naar boven Ga naar beneden
Astro
Level 1
Astro


Aantal berichten : 118
Registratiedatum : 02-07-12

De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Emptydi jul 03, 2012 12:30 am

"Tja, als je het zo bekijkt," zei Astro. "En ik zal af en toe nog wel terugkomen, het is toch een leuke familie. Vooral mijn zus die over honderd jaar ongeveer koningin zal worden. Moet ze voor die tijd wel een partner van adel gevonden hebben, anders moet ik haar in het begin helpen." Hij dacht even na. "Of nee, als de kroonprinses voor de koninklijke leeftijd geen partner van adel heeft, moet de eerstgeboren jongen gekroond worden, ongeacht deze al een partner heeft of niet." Astro dreunde een van de lessen op over het koningschap. "Daar heb ik dus echt geen zin in. Ze heeft honderd jaar om een kandidaat te vinden, dat zal meer dan genoeg zijn." Hij zuchtte. Koning worden, hij moest er niet aan denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal   De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De ingang van L' Nerfisch do Thymna - Bergendal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» L’ Nerfisch do Thymna
» De ruïnes - Bergendal

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Levea :: Het RPG :: Het continent Dalint-
Ga naar: